FANDOM

Skoro już wiemy, jak owe drzewo wygląda, czas zapoznać się z jego zawartością. Oto ona:

/..Edytuj

Główny katalog. W nim znajdują się m.in. plik jądra systemu oraz podstawowych elementów systemu, np. newsów, artykułów, dodatkowych stron i wielu, wielu innych. Nie można zapomnieć, że w jego skład wchodzą katalogi opisane poniżej.

/administrationEdytuj

W tym katalogu znajdują się jedne z najważniejszych plików PHP-Fusion - pliki Panelu adminstratora.

/db_backupsEdytuj

Jeden z niewielu katalogów, który wymaga stałego dostępu do zapisu. Traktowany jest jako katalog plików tymczasowych podczas tworzenia kopii zapasowych naszej bazy danych. Jeśli korzystasz z zewnętrznych narzędzi, możesz zablokować dostęp do niego, a nawet usunąć. Ze względów bezpieczeństwa warto przejrzeć jego zawartość od czasu do czasu - czasami można w nim znaleźć pliki exploitów.

/imagesEdytuj

W tym katalogu są przechowywane ikony wszystkich części Panelu administratora (w tym wtyczek/infusionów). Warto go od czasu do czasu przejrzeć i posprzątać pozostałości po usuniętych wtyczkach.

/forumEdytuj

Tutaj znajdują się pliki odpowiedzialne za wyświetlanie forum. Jeśli chcemy korzystać z zewnętrznego systemu forów (np. phpBB, SMF czy IPB), możemy usunąć katalog wraz z zawartością.

/attachmentsEdytuj

Przechowuje się tu wszystkie załączniki, jakie są dołączane do postów na forum. Z tego powodu wymaga pełnych praw zapisu, co nieraz jest wykorzystywane przez włamywaczy - czasami można znaleźć tu pliki, które mogą posłużyć, bądź już posłużyły do włamania na stronę.

/imagesEdytuj

Katalog, w którym znajdzie się 90% obrazków dostępnych na stronie, oczywiście uwzględniając te umieszczone w dodatkowych podkatalogach.

/articlesEdytuj

Katalog obrazków do artykułów. Zapisane tu pliki są dostępne w menu tworzenia artykułów, dzięki czemu mamy do nich szybki dostęp.

/avatarsEdytuj

Tutaj składowane są awatary użytkowników. Warto przejrzeć od czasu do czasu - czasami można znaleźć jakieś śmieci.

/newsEdytuj

Katalog obrazków do newsów. Tak jak wcześniej przy artykułach, dzięki czemu przy tworzeniu nowego newsa mamy szybki dostęp do obrazków przeznaczonych do publikacji w newsach.

/news_catsEdytuj

W tym katalogu umieszcza się wszystkie grafiki, które będą miały posłużyć jako grafika kategorii newsów.

/photoalbumEdytuj

Miejsce, w którym znajdzie się wszystkie grafiki dostępne w galerii zdjęć. Jeśli serwer działa w trybie SafeMod, wszystkie zdjęcia oraz grafiki albumów znajdą się w tym katalogu, jeśli nie, to znajdziemy tu tylko grafiki albumów.

/submissionsEdytuj

Katalog, w którym są zapisywane zdjęcia nadesłane przez użytkowników. Jeśli nie chcemy korzystać z tej funkcji, zablokujmy prawa zapisu do tego katalogu.

/album_XEdytuj

Występuje tylko wtedy, gdzy serwer nie pracuje w trybie SafeMod. W tych katalogach (tak, katalogach, X w nazwie należy potraktować jako dowolną liczbę naturalną) przechowuje się zdjęcia należące do poszczególnych albumów. Uwaga, czasami mogą pojawić się problemy z usunięciem samych katalogów (jeśli chcemy dokonać tego ręcznie, poprzez klienta FTP).

/ranksEdytuj

Wszystkie dostępne na stronie grafiki rang na forum znajdziemy właśnie tutaj. Jeśli nie korzystamy z rang na forum, katalogu można się pozbyć.

/smileyEdytuj

Katalog pełen uśmieszków. Naprawdę, to tutaj są wgrane wszystkie emotikony dostępne na stronie.

/includesEdytuj

Tutaj znajdują się wszystkie zewnętrzne skrypty (np. phpmailer, Securimage, TinyMCE) oraz pliki zawierające specyficzne funkcje, np. wyświetlanie komentarzy, ocen czy wysłanie maila czy bbcode'y.

/bbcodesEdytuj

Ten katalog zwiera wszystkie pliki potrzebne do wyświetlania poszczególnych bbcode'ów. Jeśli chcemy dodać własne tagi, odpowiednie pliki należy dograć właśnie do tego katalogu.

/flashEdytuj

Dodatkowe pliki potrzebne do pełnej obsługi bbcode'a umożliwiającego wyświetlanie plików Adobe Flash. Jeśli nie korzystamy z tego tagu, można usunąć.

/geshiEdytuj

Wewnętrzne pliki dla tagu GeSHi, który umożliwia kolorowanie składni różnych języków programowania. Jeśli nie chcemy korzystać z GeSHi, możemy go wyrzucić.

/imagesEdytuj

Tutaj są składowane wszystkie grafiki bbcode'ów. Od czasu do czasu można posprzątać, jeśli chcemy się pozbyć zbędnych plików.

/mp3playerEdytuj

Pliki potrzebne do pracy tagu mp3 - zwierają zewnętrzy odtwarzacz mp3.

/phphighlightEdytuj

Tutaj znajdziemy pliki niezbędne do pracy innego tagu, [php], umożliwiającego kolorowanie składni, tym razem tylko dla języka PHP.

/jscriptsEdytuj

Katalog, do którego powinno się dodawać zewnętrzne skrypty napisane w JavaScripcie.

/tiny_mceEdytuj

Katalog zwierający pliki edytora TinMCE - programu wyświetlającego kod (X)HMTL w trybie WYSIWYG.

/languageEdytuj

Tu znajdziemy pliki językowe dla phpMailera - systemu obsługującego wysyłanie poczty ze strony, z którego korzysta PHP-Fusion.

/searchEdytuj

W tym katalogu znajdują się poszczególne rozszerzenia wyszukiwarki. Jeśli chcemy dodać/usunąć opcji, to musimy podłubać właśnie tu.

/securimageEdytuj

Pliki dla Securimage - graficznego systemu Captcha, który pojawił się w PHP-Fusion v7.

/user_fieldsEdytuj

Rozszerzenie profilu użytkownika. Jeśli chcemy pozbyć się nieużywanych pól całkowicie lub dodać zupełnie nowe, to zajrzymy do tego właśnie katalogu.

/infusionsEdytuj

Katalog, w którym umieszcza się wszystkie wtyczki oraz panele. Dla porządku i bezpieczeństwa, warto od czasu do czasu przejrzeć jego zawartość i zastanowić się, czy nie należałoby czegoś usunąć.

/localeEdytuj

Katalog zawierający pliki jeżykowe dostępne dla naszej strony.

/[dowolny język]Edytuj

Oddziela pliki dla poszczególnych języków strony. Znajdziemy tu również pliki dla podstawowych części systemu.

/adminEdytuj

Zawiera pliki językowe dla panelu administracyjnego.

/bbcodesEdytuj

Katalog, w którym przechowujemy pliki językowe dla tagów bbcode.

/forumEdytuj

Tu znajdziemy pliki językowe dla wbudowanego w PHP-Fusion forum.

/searchEdytuj

Pliki językowe poszczególnych modułów wyszukiwarki.

/user_fieldsEdytuj

Pliki językowe dla poszczególnych pól profilu użytkownika.

/themesEdytuj

Katalog, w którym umieszcza się wszystkie skórki dla PHP-Fusion. Jeśli chcemy, żeby nasza strona zmieniła wygląd, to właśnie tutaj potrzeba wgrać odpowiednie katalogi wraz z plikami.

/templatesEdytuj

Katalog, którego nie można usunąć pod żadnym pozorem - umieszczone są w nim podstawowe pliki wyglądu strony oraz interpetujące kod skórek.

/przykładowa skórkaEdytuj

Główny katalog skórki. Tutaj umieszcza się podstawowe elementy szablonu oraz dodatkowe pliki.

/imagesEdytuj

Katalog, w którym umieszcza się wszystkie pliki graficzne skórki, za wyjątkiem tych wyświetlanych na forum.

/forumEdytuj

W tym katalogu przechowywane są pliki graficzne, które są wyświetlane na forum, np. przycisk założenia nowego tematu, ikony statusu etc.

Źródło: PHP-Fusion.pl

Autor: jantom

Więcej z Fandomu

Losowa wiki